علت گودی زیر چشم چیست؟ | چند راهکار خانگی برای درمان آن

پوست ناحیه اطراف چشم کمی نازک و حساس است و به همین دلیل هم بخاطر شرایط محیطی ممکن است دچار تغییراتی بشود. برای مثال ممکن است گود و یا تیره شود. علت گودی زیر چشم بسیار متفاوت هستند و ما در این مقاله به برخی از آن ها اشاره می کنیم و راهکارهای مختلفی برای رفع آن به شما ارائه می دهیم.

علت گودی زیر چشم چیست؟

گودی زیر چشم معضلی است که خانم یا آقا ندارد و ممکن است هر کسی را با آن درگیر کند. گودی زیر چشم بنابه دلایل مختلفی ایجاد می شود. مانند؛

  • یکی از مهم ترین علل گودی زیر چشم، افزایش سن می باشد. زمانی که سن فرد بالا می رود، کلاژن ها و هورمون های جوانی در بدن کمتر تولید می شوند. با پایین آمدن این مواد در بدن پوست زیر چشم ممکن است گود و یا افتاده و یا تیره بشود.
  • کاهش وزن شدید به عنوان علت گودی زیر چشم می تواند در زمانی بسیار اندک فردی را با این معضل روبه رو کند. هنگامی که فردی وزن کم می کند، میزان زیادی چربی و آهن را در بدنش از دست می دهد. کاهش چربی و آهن می تواند شایع ترین علت گودی زیر چشم باشد.
  • کمبود خواب نیز ممکن است مشکلات پوستی نظیر تیرگی زیر چشم را ایجاد کند.
  • اگر جزو افرادی هستید که مدام در برابر نور خورشید قرار دارید، بدانید که نور می تواند آسیب های پوستی مانند تیرگی زیر چشم را برای شما ایجاد کند.
  • اگر عفونت سینوسی داشته باشید، فشار وارد شده به بینی و چشم ها می تواند سبب نازک شدن پوست اطراف چشم باشد.
  • برخی از افراد بطور ارثی و ژنتیکی دارای تیرگی ناحیه زیر چشم هستند و ربطی به شیوه یا سبک زندگی آن ها ندارد.
  • کسانی که آب کمی مصرف می کنند، پوست بدنشان به تدریج دهیدراته می شود و این موضوع در نهایت نازک شدن و آسیب دیدن پوست را به همراه خواهد داشت.
  • تغذیه نامناسب و نرسیدن برخی ویتامین ها مانند ویتامین K، E، c ممکن است پوست اطراف چشم را تیره تر از سایر نواحی کند.
  • مصرف برخی داروها ممکن است عوارض اینچنینی برای شما ایجاد کنند و بعد از قطع مصرف، پوست به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.
  • استعمال دخانیات یکی از شایع ترین علل تیرگی زیر چشم می باشد. چون فرد با استعمال دخانیات مواد بسیار شیمیایی را به بدون خود وارد می کند که آن ها سبب تیرگی پوست و از دست دادن سلامت پوست خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برای تزریق ژل لب چند سی سی ژل لازم است؟

چند راهکار خانگی برای رفع گودی زیر چشم

راهکارهای مختلفی برای از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم وجود دارد که برخی مربوط به راهکارهای خانگی می شوند. برای مثال یکی از روش های خانگی استفاده از چای سبز است. چون چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها است می تواند باعث بالا بردن گردش خون در ناحیه اطراف چشم شود و تیرگی ها با بالا رفتن گردش خون به مرور از بین می روند.

و یا این که می توانید روغن بادام را که حاوی ویتامین ای و آ است را به نواحی چشم و زیر چشم بمالید تا ویتامین ها از طریق پوست جذب شوند. پس از مدتی روغن بادام مالیدن، شاهد تغییرات خواهید بود. از آب سیب زمینی نیز می توانید جهت روشن کردن تیرگی زیر چشم استفاده کنید.

میزان زیادی ویتامین سی در آب سیب زمینی وجود دارد که می تواند به چشم ها درخشندگی فوق العاده ای بدهد. ماسک خیار هم یکی از راهکارهای خانگی است که می تواند علاوه بر رفع تیرگی، پف اطراف چشم را هم از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: ماندگاری تزریق فیلر چقدر است؟

راهکار پزشکی رفع تیرگی چشم

تا اینجا درباره علت گودی زیر چشم و راهکارهای خانگی برای رفع این معضل صحبت کردیم، اما حالا می خواهیم از روش پزشکی و راحتتری صحبت کنیم تا بتوانید از شر گودی زیر چشم خود خلاص شوید. راهکاری که پزشکان زیادی آن را تایید می کنند و به شما کمک خواهد کرد تا در مدت بسیار کوتاهی چشمان تان را از حالت گود افتاده خارج کنید، استفاده از تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم است.

فیلرها می توانند به عمق پوست زیر چشم نفوذ کنند و به علت داشتن حالت جاذبی که دارند، افتادگی های پوست را رفع کنند. هنگامی که پوست زیر چشم از گودی خارج می شود، تیرگی ها نیز بصورت خودبخودی رفع می شوند. یعنی شما با تزریق فیلر زیر چشم می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

علت گودی زیر چشم چیست | چند راهکار خانگی برای درمان آن

بیشتر بخوانید: عوارض پس از تزریق فیلر

چگونه از تیرگی و گودی زیر چشم جلوگیری کنیم؟

  • مصرف سبزیجات و آب را بالا ببرید. آب می تواند پوست را از حالت خشکی نجات دهد و سبزیجات نیز با رساندن مواد مغذی و ویتامین ها به پوست از تیرگی چشم جلوگیری کنند.
  • از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • هنگامی که قصد دارید در یک روز آفتابی از منزل خارج شوید، از عینک های آفتابی استفاده کنید.
  • مصرف نوشیدنی های گازدار و قندی را به حداقل برسانید.
  • کرم های دور چشم می توانند از تیرگی و افتادگی زیر چشم شما جلوگیری کنند.
  • مرتباً از ماسک های خانگی و مفید بر روی پوست تان بگذارید.

بیشتر بخوانید: فرق بین بوتاکس و فیلر چیست؟

بهترین مرکز تزریق فیلر زیر چشم در کرج

بعد از این راجب فیلرها برای کاهش گودی زیر چشم استفاده کردیم، ممکن است شما هم برای انجام این روش ترغیب شده باشید. اما ندانید که معتبرترین مرکز برای انجام تزریق فیلر زیر چشم کجا می باشد. مرکز منختب ما در کرج برای شما، کلینیک زیبایی آنسه می باشد.

کلینیک زیبایی آنسه با در نظر گرفتن تمام اصول پزشکی و مهم و داشتن پزشکان متخصص پوست، برای شما بهترین تجربه تزریق فیلر را رقم خواهد زد. ما در کلینیک زیبایی آنسه از بهترین فیلرهای که مناسب برای تزریق به زیر چشم هستند استفاده می کنیم. فیلرهای زیر چشم باید خیلی با کیفیت و از بهترین برندها باشند. چون در غیراینصورت ممکن است شما را با عوارضی جدی روبه رو کند. پس در انتخاب مرکز و فیلر منتخب تان دقت کافی را بکار ببرید.

بیشتر بخوانید: آیا تزریق فیلر خطرناک است؟

دریافت مشاوره رایگان قبل از تزریق فیلر زیر چشم

اگر می خواهید از شر تیرگی و گودی زیر چشم تان خلاص شوید اما نمیدانید کدام روش برای شما موثرتر است نگران نباشید. ما برای شما فراهم آورده ایم تا بتوانید با یک پزشک متخصص پوست درباره مشکلات تان صحبت کنید. مشاوره ما در قالب یک جلسه مشاوره رایگان توسط پزشک متخصص انجام می شود که شامل بررسی و معاینه پوست شما و تعیین روش موثر برای از بین بردن مشکل تان خواهد بود.

پانوشت: علت گودی زیر چشم، تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم، راهکارهای خانگی رفع گودی زیر چشم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *