آیا تزریق فیلر خطرناک است/ مراحل تزریق فیلر چگونه است؟

آیا تزریق فیلر خطرناک است؟ ممکن است افراد بعد از این که تزریق فیلر انجام می دهند دچار عوارض خطرناک شوند؟ آیا تزریق فیلر دردناک است؟ این ها همگی سوالاتی هستند که بطور مرتب مراجعین از ما می پرسند. ما نیز سعی کردیم تا در قالب یک مقاله به شما توضیح دهیم که آیا تزریق فیلر خطرناک است یا خیر. همچنین سعی کرده ایم تا در این مقاله به سوالات پرتکرار درباره تزریق فیلر نیز به شما پاسخ بدهیم.

آیا تزریق فیلر خطرناک است؟

در جواب سوال آیا تزریق فیلر خطرناک است، باید بگوییم که بطور کلی تزریق فیلر و ژل به پوست خطرناک نیست. بلکه آن چیزی که تزریق را خطرناک می کند، تزریق در کلینیک نامعتبر، تزریق فیلرهای نامعتبر و بی کیفیت و عدم رعایت بهداشت در هنگام تزریق ژل می باشد. درواقع اگر این نکاتی که بیان کردیم رعایت شوند، هرگز خطری در زمان تزریق فیلر شما را تهدید نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت چگونه انجام میشود؟

تزریق فیلر برای چه افرادی خطرناک است؟

  • افرادی که به فیلرها حساسیت دارند.
  • کسانی که به لبنیات حساسیت دارند باید با نظر پزشک متخصص به تزریق فیلر اقدام کنند.
  • خانم های باردار.
  • خانم های شیرده.
  • افرادی که بیماری دیابت دارند و نمی توانند این بیماری را کنترل کنند.
  • افراد درگیر با بیماری های خودایمنی.
  • افراد درگیر با بیماری ها قلبی و عروقی.
  • اگر فردی در ناحیه تزریق دارای تبخال یا زخم باز باشد.
  • کسانی که بیماری های پوستی دارند.
  • کسانی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین مصرف می کنند.

خطرناک بودن تزریق برای این افراد به این معنا نیست که این افراد به هیچ عنوان نمی توانند تزریق فیلر انجام دهند. در برخی موارد ممکن است افراد با نظر پزشک متخصص و تحت شرایطی خاص بتوانند تزریق فیلر بدون هیچگونه خطر یا عارضه ای را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر زاویه سازی صورت در کرج

مراحل تزریق فیلر چگونه است؟

تزریق فیلر در مجموعه زیبایی آنسه، در ایمن ترین حالت ممکن انجام می شود. شما می توانید بدون آن که نگران باشید تزریق فیلر را تجربه کنید. چون پزشک متخصص مجموعه ما ابتدا با کمک مواد ضدعفونی کننده، محل تزریق را عاری از هرگونه میکروب می کند. سپس با کمک ترکیبات بی حس کننده محل تزریق را بی حس خواهد کرد.

هنگامی که محل تزریق بی حس شد، پزشک متخصص پوست با کمک سوزن های بسیار ریز و مخصوص، مواد فیلر را به پوست وارد می کند. فیلرهای که ما استفاده می کنیم، بسیار با کیفیت و مرغوب هستند. همه متریال مصرفی دارای تاریخ مصرف بلند مدت می باشند.

به علاوه این موارد ما در کلینیک زیبایی آنسه سعی می کنیم تا از وسایل بهداشتی یکبار مصرف برای هر مرتجع کننده استفاده کنیم تا امکان انتقال میکروب و ویروس را به صفر برسانیم. تمام وسایل دائمی کلینیک بطور مرتب استریل می شوند. و همه ی تزریق ها در مرکز آنسه توسط پزشک متخصص زیبایی و پوست صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل لب کدام است؟

ترکیبات تشکیل دهنده فیلرها

فیلرها مواد بی آسیبی برای بدن هستند که مانند آن ها هم در بدن تولید می شود. فیلر از هیالورونیک اسید تولید می شود که یک ماده کاملا طبیعی و سازگار با بدن ی باشد. هیالورونیک اسید، قابلیت جذب آب برای طولانی مدت را دارد. هنگامی که وارد بدن می شود، با جذب آب باعث می شود تا برای طولانی مدت بافت تزریق شده دارای حجم کافی باشد. این مواد اصلا برای بدن ضرر ندارند.

آیا تزریق فیلر خطرناک است/ مراحل تزریق فیلر چگونه است؟

کاربرد فیلرها

فیلرها را برای کاربردهای مختلفی استفاده می کنند. هر فیلر مناسب برای تزریق به ناحیه خاصی است. برای مثال برخی فیلرها بیشتر مناسب برای تزریق به لب و برخی دیگر مناسب برای تزریق به زیر چشم می باشد. بطور کلی از فیلرها برای حجم دهی به لب، چانه، کانتورینگ صورت، تزریق به بینی، پیشانی، شقیقه و حتی گردن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش رفع گودی زیر چشم چیست؟

بعد از تزریق فیلر چه عوارضی بروز می کنند؟

تزریق فیلر نیز مانند هر روش زیبایی دیگر عارضه های ایجاد می کند. اما میزان عارضه های ناشی از تزریق فیلر اندک است و پس از گذشت چند روز با کمی مراقبت رفع می شوند. برای مثال فردی که تزریق فیلر لب انجام می دهد، ممکن است بعد از تزریق دچار کبودی در ناحیه لب و چانه شود. یا در ناحیه لب ها کمی درد، سوزش و التهاب احساس کند. میزان این عارضه ها بسیار اندک است و با کمک گرفتن از کمپرس یخ به زودی رفع می شوند.

برای این که از شدت عارضه های ناشی از تزریق فیلر بکاهید می توانید نکاتی را رعایت کنید. برای مثال در طول روز تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید. محل تزریق را ماساژ ندهید یا از خوردن غذاهای داغ و تند پرهیز کنید. مصرف نمک را نیز به شدت کاهش دهید چون مقدار التهاب پوست را افزایش می دهد. یا این که قرص های کاهش کبوی مصرف کنید که از میزان کبودی صورت تان کم کنید.

عارضه های که در میزان اندک ایجاد شوند و پس از گذشت چند روز رفع شوندف جای نگرانی باقی نمی گذارند. اما اگر عارضه ها طولانی شوند و روزبروز به میزان آن ها اضافه شود، حتماً پزشک متخصص تان را مطلع سازید.

بیشتر بخوانید: کدام فیلر برای تزریق زیر چشم مناسب است؟

مشاوره رایگان کلینیک زیبایی آنسه

اگر هنوز هم این سوال که آیا تزریق فیلر خطرناک است یا خیر برایتان رفع نشده؟ اگر هنوز هم از عارضه های تزریق میترسید و نگران عوارض احتمالی هستید، ما برای شما جلسه مشاوره رایگان فراهم کرده ایم تا بتوانید با کمک پزشک متخصص به همه ابهامات ایجاد پاسخ دهید.

پزشکان مجموعه ما پوست شما را بررسی می کنند و پس از شناخت کامل پوست تان، بهترین راهکارها را ارائه می دهند. همچنین این جلسه به شما کمک می کند تا قبل از تزریق با مجموعه بطور کامل آشنا شوید و محیط را از لحاظ بهداشتی بررسی کنید. و در نهایت با خیالی آسوده تزریق فیلر را انجام دهید.

پانوشت: آیا تزریق فیلر خطرناک است، کاربردهای تزریق فیلر، ترکیبات تشکیل دهنده فیلرها، تزریق فیلر در موارد ممنوع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *