تفاوت بین بوتاکس و تزریق فیلر و ژل | آیا تزریق فیلر باعث افزایش وزن میشود؟

هر چند که تزریق فیلر و بوتانکس هر دو روش های زیبایی مدرنی می باشند اما تفاوت بین بوتاکس و تزریق فیلر و ژل در موارد متعددی می باشد. درواقع هر دوی این ها یک هدف را دنبال می کنند اما در مسیر رسیدن به هدف و بروز نتایج متفاوت می باشند. ما در این مقاله به بررسی هر دوی این روش ها می پردازیم تا اگر قصد انجام آن ها را دارید، با آگاهی کاملی به سراغ آن ها بروید.

تفاوت بین بوتاکس و تزریق فیلر و ژل

تزریق بوتاکس و فیلر هر دو روش های زیبایی هستند که در این ها نهایتاً پوست جوانسازی می شود. هر دوی این روش ها با کمک تزریق به پوست انجام می شوند اما تفاوت های بسیاری نیز دارند. از جمله تفاوت بین بوتاکس و تزریق فیلر و ژل می توان موارد زیر را نام ببریم؛

  • مواد تشکیل دهنده

ترکیبات تشکیل دهنده بوتاکس، ماده ای به نام سم بوتولینوم است. این سم باعث می شود برخی عضلات صورت از کار بیافتند. اما مواد تشکیل دهنده فیلر یا ژل ماده ای به نام هیالورونیک اسید است که با بدن انسان بسیار سازگار است. فیلرها فرایند جوانسازی را بسیار سریع تر پیش خواهند برد.

بیشتر بخوانید: آیا تزریق فیلر خطرناک است؟

  • اثرات

یکی دیگر از تفاوت های فیلر و بوتاکس اثری است که می گذارند. بوتاکس عضله ها را از کار می اندازد و به آن ها اجازه چروک شدن نمی دهد. اما فیلرها به نوعی بافت های کم حجم را، حجم می دهند. به همین دلیل هم به آن ها پر کننده های پوستی نیز می گویند. پس از پر شدن بخش زیر پوست، چین و چروک ها نیز از بین می رود.

  • هزینه

قیمتی که برای استفاده از بوتاکس باید پرداخت کنید معمولاً مناسب تر از قیمت ژل و فیلر است. هر چند که فیلر و ژل نیز براساس برند انتخاب شما، قیمت های متفاوتی نیز دارند.

  • عوارض و میزان درد

در هنگام تزریق بوتاکس فرد مراجع کننده، درد اندکی حس خواهد کرد و بعد از آن هم عوارض بسیار ناچیزی بروز خواهد کرد. این در حالی است که تزریق فیلر برای اغلب افراد کمی دردناک و سوزش آور است. همچنین بیشتر کسانی که تزریق فیلر را تجربه می کنند، بعد از تزریق آن دچار عوارضی مثل کبودی، درد و خونریزی های خفیف می شوند که با گذشت چند روز برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه انجام کانتیورینگ صورت در کرج

  • محل تزریق

هر چند که بوتاکس را به شقیقه ها و گوشه چشم نیز تزریق می کنند اما، محل اغلب این تزری پیشانی میباشد. این درحالی است که فیلر یا ژل را به اکثر نقاط صورت مانند لب ها، گونه، چانه، اطراف چشم و حتی پیشانی نیز تزریق می کنند.

  • ماندگاری

ماندگاری بوتاکس زمانی بین 3 تا 6 ماه می باشد. و زمان ماندگاری فیلرها بین 6 تا 12 ماه است که این زمان براساس برند منتخب شما و کیفیت فیلر متغیر خواهد بود.

  • نتایج

افرادی که تزریق بوتاکس را تجربه می کنند، بعد از یک هفته تا ده روز شاهد نتایج این روش خواهند بود. این درحالی است که افرادی که تزریق فیلر یا ژل انجام می دهند بلافاصله بعد از تزریق نتایج آنی را خواهند دید.

  • دوره نقاهت

بعد از تزریق فیلر، افراد باید بین سه تا پنج روز دوره نقاهت طی کنند. در طی این دوره باید از پوست شان در برابر عواملی مانند نور آفتاب، مواد شیمیایی و حرارت محافظت کنند. اما تزریق بوتاکس دوره نقاهت آنچنانی ندارد، بنابراین مراقبت آنچنانی هم نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از تزریق ژل لب کدام است؟

آیا تزریق فیلر باعث چاقی می شود؟

یکی از باورهای غلطی که افراد در رابطه با تزریق فیلر دارند این است که، فیلر باعث چاقی در آن ها می شود. باید بگوییم که این تصور کاملاً غلط است و فیلرها تنها باعث حجم دهی به بافت های می شوند که در ان ناحیه تزریق شده اند. حتی ترکیباتی که باعث حجم دادن به بافت ها می شوند هم آب می باشد و به هیچ عنوان چربی نیستند. فیلرها مواد جاذب مولکول های آب هستند و هنگامی که مولکول های آب را جذب می کنند، بافت تزریق شده حجیم می شود.

تزریق بوتاکس یا تزریق فیلر؟

تزریق بوتاکس و تزریق فیلر دو روش مختلف برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علائم پیری هستند و هرکدام ویژگی‌ ها و کاربردهای خاص خود را دارند. هر کدام از این روش ها بر رفع نواقص خاصی بکار می روند و هیچ کدام از این دو را نمی توان را جایگزین دیگری و یا بهتر از آن یکی دانست. درواقع شما باید انتخاب این دو را براساس نیاز پوست و هدف تان انجام دهید.

برای مثال اگر قصد دارید تا چین و چروک های پوست تان را رفع کنیدف بهتر است از بوتاکس استفاده کنید. یا اگر می خواهید به بخشی از صورت تان حجم بدهید، بهتر است از تزریق زل استفاده کنید. در پروسه بررسی نیازتان می توانید از یک پزشک متخصص پوست راهنمایی بگیرید.

تفاوت بین بوتاکس و تزریق فیلر و ژل | آیا تزریق فیلر باعث افزایش وزن میشود؟

تزریق فیلر و بوتاکس بطور همزمان

بسیاری از افراد از ما می پرسند آیا تزریق بوتاکس و فیلر بطور همزمان امکان پذیر است؟ باید بگوییم که بله شما می توانید براساس نظر پزشک متخصص از هر یک از این درمان ها برای رفع نواقص هر بخش صورت تان استفاده کنید. برای مثال می توانید برای رفع خطوط اخم از تزریق فیلر و برای رفع خطوط خنده از تزریق فیلر استفاده کنید.

با این حال، قبل از تصمیم‌ گیری برای استفاده همزمان از این دو روش، بهتر است با یک پزشک تخصصی پوست و زیبایی مشورت کنید تا بهترین راهکار برای نیازهای شما را مشخص کنید. همچنین، ممکن است نیاز به جلسات متعدد برای دستیابی به نتایج مطلوب باشد که در اینصورت پزشک شما را مطلع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش رفع گودی زیر چشم

تفاوت بوتاکس و فیلر در هزینه ها

معمولا تزریق بوتاکس نسبت به تزریق فیلر هزینه کمتری دارد. و تزریق فیلر هم به علت تنوع در برند قیمت های متنوعی دارد. هزینه هر دوی این روش ها بسته به منطقه درمانی، تعداد واحدهای استفاده شده، نوع محصول و همچنین تجربه و تخصص پزشک مورد استفاده متفاوت میباشد.

قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هر یک از این روش‌ ها، بهتر است با پزشک خود درباره هزینه‌ ها و گزینه‌ های مختلف صحبت کنید و برای انجام این روش ها مرکزی را انتخاب کنید که از لحاظ قیمت ها، منصفانه عمل کند.

بیشتر بخوانید: هزینه زاویه سازی صورت چقدر است؟

مشاوره رایگان کلینیک زیبایی آنسه

دریافت مشاوره از یک پزشک متخصص قبل از انجام هرگونه روش زیبایی، از جمله تزریق بوتاکس یا فیلر، بسیار مهم و حیاتی است. ما در کلینیک زیبایی آنسه با ارائه مشاوره رایگان به مشتریان خود، فرصتی عالی برای کسب اطلاعات دقیق و صحیح در مورد روش‌ های مختلف زیبایی فراهم کرده ایم.

در این مشاوره رایگان، متخصصین زیبایی و پزشکان موسسه زیبایی آنسه به شما اطلاعات کامل در مورد تزریق بوتاکس و فیلر، نحوه عملکرد آن‌ ها، مزایا و معایب هر روش، هزینه‌ ها، احتمالات و پیش‌نیازهای لازم برای انجام هر روش را ارائه می‌ دهند. همچنین، در این جلسات مشاوره، مشتریان می‌ توانند سوالات خود را مطرح کرده و از تجربه و تخصص پزشکان بهره‌ مند شوند.

پانوشت: تفاوت بین بوتاکس و تزریق فیلر و ژل، هزینه، ماندگاری، تزریق بوتاکس یا تزریق فیلر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *