مدت ماندگاری تزریق فیلر چقدر است/ ژل و فیلر چه فرقی دارند؟

زیبایی صورت یکی از مهم ترین خواسته های هر فردی است. ممکن است زیبایی صورت هر فردی با گذر زمان و تغییرات درون بدنی و سلول ها، یا بر اثر عوامل محیطی دچار تغییرات شود. ممکن است فرد پس از گذشت مدتی، زیبایی اولیه را نداشته باشد.

به همین علت هم علم پزشکی همواره در تلاش است تا از طریق روش های مختلفی، راه های برای کسب زیبایی و حفظ آن ایجاد کند. یکی از روش های نوین و کاربردی که طرفداران زیادی هم دارد، تزریق فیلر است. این روش مزیت های بسیاری دارد اما مهم ترین مزیت آن که افراد را برای انجامش ترغیب می کند، مدت ماندگاری تزریق فیلر است.

مدت ماندگاری تزریق فیلر

مدت ماندگاری تزریق فیلر یکی از مهم ترین مزیت های این روش محسوب می شود. درواقع ماندگاری فیلرها دو مزیت محسوب می شود. مزیت اول این است که فیلرها نسبت به قیمتی که دارند، ماندگاری نسبتاً خوبی دارند. و دوم این که چون این روش ماندگاری متغیری دارد و دائمی نیست، برای افرادی که حساس هستند و نتوانند با چهره جدیدشان کنار بیایند بسیار مناسب است.

اما اگر بخواهیم بطور کلی درباره مدت ماندگاری تزریق فیلر نظر بدهیم، ژل ها یا همان فیلرها می توانند در مدت زمان مشخصی تاثیرات زیبایی بر روی چهره شما بگذارند. معمولاً ماندگاری آن ها بین 6 تا 12 ماه است که این زمان برای هر برندی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت ارزان در کرج

چه مواردی بر روی ماندگاری فیلر اثر می گذارد؟

اولین موضوع مهم در رابطه با زمان ماندگاری فیلرها، برند منتخب شما برای تزریق است. طبق تحقیقاتی که بر روی همه برندها انجام شده است، هر برند دوام و ماندگاری متفاوتی دارد. به عنوان مثال برندهای با کیفیت تر و گرانتر مدت زمان بیشتری دوام خواهند داشت. وبالعکس هر چه برند منتخب کیفیت کمتری داشته باشد، شاهد اثرگذاری آن در زمان کوتاه تری خواهید بود.

دومین نکته مهم و موثر، شیوه زندگی و نگهداری شما از پوست تان بعد از تزریق است. واضح است که هر فردی پس از تزریق باید نکات مهمی را رعایت کند و از انجام مواردی اجتناب کند. اگر بتوانید این نکات را به خوبی انجام دهید، می توانید شاهد ماندگاری بیشتر فیلرها باشید. با یک مثال توضیح می دهیم تا بهتر متوجه شوید.

برای مثال اگر شما پس از این که تزریق فیلر لب را انجام دهید، موضوع تزریق شده را با آب گرم و گرما مواجه کنید، قطعاً به این نتیجه خواهید رسید که فیلر لب شما در مدت زمان کوتاهی، تاثیر گذاری خود را از دست می دهد. بنابراین می توانید با حفظ لب در برابر گرما و مایعات گرم و خوراکی های گرم می توانید، عمر فیلر را بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت تزریق فیلر چانه در کرج

نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر برای افزایش عمر فیلر

  • پوست تان را در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر تصمیم گرفتید زیر نور آفتاب قدم بزنید، حتماً از کرم های ضد آفتاب معتبر کمک بگیرید. لازم است ذکر کنیم که هرگونه خارج شدن از منزل غیر ضروری در روزهای اولیه تزریق را کنار بگذارید.
  • از خوردن و آشامیدن خوراکی های داغ جداً خودداری کنید. گرما حتماً عمر فیلر شما را کاهش خواهد داد. به علاوه خوراکی های گرم، مراقب شستشوی پوست با آب گرم نیز باشید. چند ساعت اولیه که از شستن پوست خودداری کنید. و پس از گذشت زمان مقرر، این کار را حتماً با کمک اب ولرم انجام دهید.
  • نوشیدن آب را فراموش نکنید. آب می تواند در مولکول های جاذب هیالورونیک اسید ذخیره شود، و از این طریق تا مدت ها این ترکیبات حجیم باشند.
  • همواره پوست تان را نرم و مرطوب نگه دارید. از کرم های مرطوب کننده آبرسان استفاده کنید.
  • از ماساژ دادن پوست تزریق شده خودداری کنید.
  • اغلب سعی کنید تا از برندهای معتبر برای تزریق استفاده نمایید.
  • اگر جزو افرادی هستید که مشروبات الکی یا دخانیات مصرف می کنید، این کار را به کل قطع کنید. چون این دو مورد جزو قاتلین فیلرها محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: آیا تزریق فیلر خطرناک است؟

ژل و فیلر چه فرقی دارند؟

یکی از سوال های مهم و رایجی که ما می شنویم این است که چه تفاوتی بین فیلر و ژل وجود دارد. باید بگوییم که فیلرها به نوعی دسته بندی از ژل ها محسوب می شوند. به علاوه مدت ماندگاری تزریق فیلر اغلب نسبت به ژل ها کمتر است. و هنگامی که پزشک بخواهد اثرات طولانی مدتی را ایجاد کند، از ژل ها کمک می گیرد.

تفاوت بعدی این دو ماده در عوارضی است که ایجاد می کنند. اغلب فیلرها افراد را با عارضه های کمتری مواجه می کنند. همچنین یکی دیگر از تفاوت ها این است که ژل ها برای حجم دهی و لیفت ها مناسبتر هستند.

بیشتر بخوانید: عوارض و مشکلات پس از تزریق فیلر چیست؟

مدت ماندگاری تزریق فیلر چقدر است/ ژل و فیلر چه فرقی دارند؟

آیا تزریق فیلر یا ژل خطرناک است؟

ژل ها و فیلرها همگی موادی هستند که در آزمایشگاه های مجهز چندین بار آزمایش شده اند و دانشمندان و پزشکان متعددی بر روی آن ها آزمایشات متعددی انجام داده اند. تزریق فیلر و ژل به هیچ عنوان برای شما خطرناک نیست مگر این که، تزریق توسط فردی غیر از پزشک و در مرکزی نامعتبر و بدون مجوزهای لازم انجام شود. در اینصورت حتماً عوارض خطرناکی برای شما به وجود خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: فرق بین بوتاکس و ژل 

مشاوره رایگان کلینیک زیبایی آنسه

کلینیک زیبایی آنسه به شما فرصت می‌ دهد تا با محیط کلینیک و تیم پزشکان آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید که در دستان حرفه‌ ای و مجرب اقدامات زیبایی تان را انجام می دهید. این همچنین به شما اعتماد به نفس بیشتر و راحت‌ تری برای انجام روش‌ های زیبایی مورد نظر خود می‌ دهد. بنابراین، استفاده از مشاوره رایگان در کلینیک زیبایی آنسه یک گام مهمی برای بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس شماست. بهتر این است که قبل از هر تصمیم بزرگی در زمینه زیبایی، از این فرصت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

پانوشت: مدت ماندگاری تزریق فیلر، فرق فیلر و ژل، نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر برای افزایش عمر فیلر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *