تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی/ نکات و مراقبت‌ ‌ها

ضرر و عوارض تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی ممکن است دغدغه برخی از خانم‌های باردار یا زنانی باشد که در دوران شیردهی هستند. حجیم نمودن لب ها با کمک ژل‌های تزریقی هر ساله متقاضیان بیشتری دارد. این روش در کنار روش‌های دیگر مانند بوتاکس برای تغییر در ظاهر و جوانسازی استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات جامعی دریافت نمایید؛ تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز فشیال در کرج کجاست؟

آشنایی با فیلر‌های لب

فرم لب‌ها در ظاهر افراد تاثیر زیادی دارد. افرادی که لب‌های باریک یا نامتقارن دارند؛ با استفاده از تزریق ژل لب می‌توانند عیوب ظاهری لب‌های خود را برطرف نمایند.

فیلرهای لب موادی هستند که باعث حجم دهی به لب‌های شما می‌شوند. بسیاری از این فیلرها برای اطراف دهان نیز به عنوان پرکننده خطوط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از رایج‌ترین این فیلرها می‌توان به فیلرهای هیالورونیک اسیدی اشاره نمود.

مزیت فیلرهای اسید هیالورونیک، قابلیت تنظیم این فیلرهاست؛ به این معنی که پزشک می‌تواند میزان پرشدگی لب‌ها را کنترل نماید. یعنی اگر شما تمایل به داشتن ظاهری طبیعی یا داشتن لب هایی حجیم دارید؛ هر دو از طریق تزریق ژل لب هیالورونیک اسید امکانپذیر است. تزریق ژل لب را می‌توان در طی چند دوره انجام داد. فیلر لب هیالورونیک در برندهای مختلف در بازار موجود است که هر یک ویژگی و دوام متفاوتی دارند. اما عملکرد همگی آنها یکسان و حجم دهی به لب‌ها می‌باشد. برخی از برندهای معروف فیلر لب در ادامه نام برده شده است:

  • Restylane، Restylane-L، Restylane Silk (ژل رستیلن)
  • Juvederm Ultra، Juvederm Ultra Plus، JuvedermVolbella XC (ژوویدرم)
  • ژل بلترو
  • تئوسیال
  • نیوویا
  • پرفکتا
  • مستر تریت
  • آلاینا
  • ریان

در ادامه، تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی و نکات و مراقبت ها را بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : کلینیک ارزان برای تزریق ژل امی در کرج

مزایای فیلر لب

تزریق فیلر لب مزایای زیادی نسبت به روش‌های دیگر مانند تزریق چربی و کلاژن دارد.

  • پزشک در این روش روی مقدار هیالورونیک تزریقی کنترل بهتری دارد و نتیجه مطلوب تری می‌دهد.
  • عوارض تزریق فیلر به سرعت از بین خواهند رفت و نیازی به دوره‌ی استراحت ندارد.
  • دوام و ماندگاری ژل‌های لب موقتی است و اگر شما پس از تزریق از نتیجه ناراضی باشید؛ مطمین هستید که بعد از چند ماه لب‌ها به حالت قبلی برمی‌گردد.
  • امکان اصلاحات جزئی در جلسات بعدی وجود دارد.
  • هیچ جای زخمی روی محل تزریق باقی نمی‌ماند و امکان از سرگیری فعالیت‌های روزانه بلافاصله پس از تزریق وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید : قیمت تزریق ژل دنبی در بهترین کلینیک زیبایی کرج

عوارض کلی تزریق ژل لب

تزریق ژل لب اگر به طور درست و زیر نظر پزشک انجام شود؛ عوارض جانبی خاص و درازمدتی ندارد. حتی در اکثر موارد بدون هیچ عارضه ای می‌باشد. اما به صورت کلی ممکن است برخی از موارد زیر رخ دهد:

  • قرمزی، تورم و کبودی
  • پوسته پوسته شدن لب
  • ایجاد توده
  • درد به میزان کم در ناحیه تزریق
  • خارش در محل تزریق

تمامی علائم فوق طی دو هفته از بین می‌رود و جای نگرانی نیست. لازم به ذکر است که امکان ایجاد عوارض جدی کاملاً به مهارت پزشک و نوع ژل بستگی دارد. اگر تزریق ژل لب را در مراکز زیبایی استاندارد و زیر نظر پزشک انجام دهید، به ندرت عوارضی اتفاق خواهد افتاد.

تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی/ نکات و مراقبت‌ ‌ها

بیشتر بخوانید : تزریق ژل رووفیل اصل در کرج

عوارض تزریق ژل در بارداری

بر اساس تحقیقات و گزارشات ارائه شده، در حال حاضر نمی توان به قطعیت گفت که تزریق فیلرها در دوران بارداری ممکن است چه اثراتی به همراه داشته باشد. نظر متخصصین بر این است که امکان بی ضرر بودن ژل‌های هیالورونیک اسید برای جنین وجود دارد. نظر پزشکان نیز در این مورد متفاوت است. مساله مهم این است که در مورد ژل لب در دوران بارداری باید حتماً مشاوره پزشکی صورت گیرد. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که این روش در دوران بارداری استفاده نشود. زیرا تغییرات هورمونی در این دوره می‌تواند باعث تغییر واکنش بدن به فیلرها شود.

به طور کلی بنا بر نظر اکثریت پزشکان، بهتر است از انجام درمان های غیر ضروری در دوران بارداری دوری نمایید؛ زیرا عواقب نامشخصی دارد. لذا بهتر است احتیاط لازم به عمل آورده شود و تزریق فیلر لب را تا زمان به دنیا آمدن فرزندتان به تعویق بیندازید. از طرفی به علت افزایش میزان استروژن و تورم در دوران بارداری شکل لب ها ممکن است تغییر کند و در صورت تزریق ژل لب بعد از اتمام بارداری لب‌ها ممکن است نا متقارن شوند.

بیشتر بخوانید : هزینه تزریق ژل پرفکتا در کرج چقدر است؟

تزریق ژل لب در دوران شیر دهی

دوران شیردهی نیز همانند دوران بارداری از حساسیت زیادی برخوردار است. زیرا هر تغییری در سیستم بدنی شما اتفاق بیفتد ممکن است از طریق شیرمادر به جنین انتقال پیدا کند. در واقع ممکن است کودک در مواردی از طریق شیر مادر آسیب ببیند که برای خود مادر آسیبی نداشته باشد. لذا پزشکان انجام هرگونه عمل غیر تهاجمی مانند تزریق ژل لب را در دوران شیردهی تایید نمی‌کنند. بنابراین اگر شما تمایل به تزریق ژل لب دارید؛ بهتر است آن را به بعد از پایان دوران شیردهی موکول نمایید.

تست حساسیت به کلاژن در بارداری

گزارش شده است که حساسیت به کلاژن در ۳درصد از جمعیت جهان دیده می‌شود و لذا بهتر است بیماران پیش از اقدام به تزریق ژل های زیبایی، برای اطمینان تست بدهند. نکته مهم این است که متاسفانه این تست برای زنان باردار یا اشخاصی که قصد بارداری دارند؛ ممنوع می باشد. لذا بهتراست تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی انجام نشود.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب

  1. برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق فیلر لب ورزش سنگین انجام ندهید.
  2. از سونا یا گرمای خورشید تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق دوری نمایید.
  3. تا مدت زمان 24 ساعت پس از تزریق فیلر لب موارد آرایشی به کار نبرید.
  4. دوری از مصرف سیگار و قرار نگرفتن در معرض دود افراد سیگاری
  5. دوری از مصرف الکل به مدت 24 ساعت

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز برای تزریق ژل الانسه اصل در کرج

ارائه مشاوره رایگان در کلینیک آنسه

اگر چه با توجه به مطالب فوق گزارشی مربوط به ارتباط ژل لب و اثر منفی آن بر نوزاد ارائه نشده است. اما با توجه به کمبود داده ها در این زمینه، انجام این کار زیر سوال می رود. لذا بنابر توصیه پزشکان، تزریق  ژل لب را به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول نمایید. به این منظور نیز حتماً به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید. کلینیک آنسه در عظیمیه کرج آماده ارائه مشاوره رایگان جهت متقاضیان تزریق ژل لب و دیگر فیلرهای زیبایی تحت نظر پزشک می‌باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی می‌توانید با همکاران ما در کلینیک آنسه در تماس باشید.

پانوشت : تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی، تزریق فیلر لب در بارداری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *